17 Haziran 2018 Pazar

Kadın ve Erkeğin Destanı...

Mantıku’t Tayr (Kuşların Diliyle veya Kuş Dili) İranlı sufi şair Ferîdüddîn-i Attâr tarafından kaleme alınmış bir manzum eserdir.

"Kadın ile erkeğin destanı" oradan gelsin o zaman :

1. Bir erkek bir kadını seviyordu ve onu görmek için çok aceleci davranıyordu.
2. Kadının duvarları yeşil renkli ve temeli sağlam olan evi Dicle'nin karşı kıyısında idi.
3. Erkeğin altın işlemeli, bahçeli ve çatısı lâle bahçesi gibi olan evi ise Dicle'nin beri kıyısında idi.
4. Erkek, ırmağın beri kıyısında kaldıysa da kadının aşkı, onun aklını başından almış idi.
5. Erkeğin gönlü,aşk hevesine kapıldıkça Dicle'ye girip karşı kıyıya geçerdi.
6. Bir gün erkek kadına dedi ki; "Bu gün gözünde bir leke gördüm. Bu leke dün gözünde yoktu."
7. Kadın dedi ki; "Artık geçmek için Dicle'ye girme ve ömrünün boynunu vurma!."
8. Erkek dedi ki; "Ben on senedir bu ırmağı geçiyorum ve Dicle'yi bir damla su gibi içiyorum.
Ben bir manda gibi her gün suya giriyorken, şimdi neden -artık girme- diyorsun? “
9. Kadın dedi ki; "Ey cânım,bu leke benim gözümde on senedir mevcut.
Dicle'ye hiç çekinmeden giren ve baktığında, gözümdeki lekeyi görmeyen; aşk idi. Mâdem aşkın bitti, Dicle'ye bir daha adım atarsan boğuluverirsin.”
10. Adam bu sırrı kavrayamadı ve ırmağa girip boğuldu.
İnsan aşk evine aklı ile girmez ve sevdiğinin kusurlarını görmez.
——o——
Hikaye böyle bitiyor.

Bana göre, aşk evine girip, her ne kusur görsek de bizi yıllar yılı yüzdüren şey gerçek aşktır.

O gözdeki lekeyi görüp onu “gül” diye sevmek ne güzel bir karardır. 

Gerçek aşk kendini saklamadan sevmek, tüm gördüklerinle sevmektir. Gerçek sevgide ikna yoktur, kendiliğindenlik en esas yoldur. 

Sevmek acıdan, ayrılıktan beslenmez, sevmek yanyanalıktan, sırdaşlıktan, yoldaşlıktan, kendin gibi durabilmekten, huzurdan beslenir.

İnsan sevdiğine her ne söylüyorsa aslında, onunla kendine seslenir.

Kendini duymayı becerebilirsen, herkesi dinleyebilirsin. Kendinle anlaşmayı becerebilirsen, anlaşamayacağın kimse yoktur.

O zaman;
Yaşasın bağzı çok sevdiklerimiz!
Yaşasın bizi sevmekte karar kılan, gözümüzdeki lekeye gül, karanfil diyenlerimiz 💕

Hayat güzel, kuşlar uçuyor.

Bunu da mutlu ve huzurlu bir güne bıraktım o zaman. Okuyan herkesin kalbi huzur dolsun dilerim.

( Buketlerin en güzeli, yazıya eşlik eden foto Grace Flowers İzmir’den. Araya reklam aldım:) Ama söyleyin çok güzel kokmuyor mu?)



Hiç yorum yok: